czwartek, 17 lipca 2014

"Wyprawa Kon-Tiki"

Postanowiłam podzielić się z wami opinią o filmie przygodowym na faktach pt. "Wyprawa Kon-Tiki"

Opis filmu
"Rok 1947. Młody norweski naukowiec Thor Heyerdahl (Pal Sverre Hagen) uważa, że Polinezja została zasiedlona w czasach przedkolumbijskich przez mieszkańców Ameryki Południowej, a nie, jak twierdzą naukowcy, osadników z południowo-wschodniej Azji. Aby udowodnić tę tezę, Thor postanawia zorganizować wyprawę przez Pacyfik. Razem z pięcioma innymi śmiałkami, z których tylko jeden zna się na żeglarstwie, wyrusza w rejs na prymitywnej, zbudowanej z drzewa balsa tratwie o nazwie Kon-Tiki. Choć boi się wody i nie potrafi pływać, udaje mu się wraz z załogą pokonać 8000 kilometrów i po 101 dniach żeglugi dotrzeć do wysp Tuamotu. 

Film Kon-Tiki jest ekranizacją prawdziwych wydarzeń. Thor Heyerdahl, norweski odkrywca i podróżnik, ukuł swoją teorię podczas wyprawy do Polinezji w latach 1937-1938. Uważał, że miały tam miejsce dwie fale migracji. Pierwsza przybyła z Peru, druga z obszarów dzisiejszej Kolumbii Brytyjskiej. By dowieść, że było to możliwe, zbudował prymitywną tratwę, którą wypłynął 28 kwietnia 1947 z Callao w Peru, mając na pokładzie jedynie radiostację. Podczas wyprawy nakręcił dokument "Kon-Tiki", który w 1951 roku zdobył Oscara. Jest to jedyny jak dotąd norweski film uhonorowany tą nagrodą. Podróż opisał także w bestsellerowej książce "Wyprawa Kon-Tiki", która została przetłumaczona na 62 języki, w tym eskimoski i esperanto." (canal +)

Moja opinia
Film bardzo ciekawy, pokazuje że marzenia się spełniają... Film ogólnie dla wszystkich ale... jest minimum jedna dość "nie smaczna" scena (mi to nie przeszkadza ;p ) osoby wrażliwe niech zamkną oczy ;p. "Wyprawa Kon-Tiki" nie jest najwyższych lotów ale mimo wszystko przyjemnie się ogląda przyjemnie jest to film na faktach ale troszkę sfabularyzowany... Dla posiadaczy nc+ podpowiem że w tej chwili znajduję się w VOD ;)



Polecam dla osób:
  • lubiących filmy przygodowe
  • ciekawych świata 
  • łatwo chłonących informacje
  • nudzących się w wakacje 
  • jak do każdego filmu należy być dobrze nastawionym i nie oceniać tylko po zwiastunie/rodzaju/opisie 
Jak mówię że polecam to polecam ;p

Szczegóły:

GATUNEK: przygodowy, dramat historyczny
PRODUKCJA: Dania, Niemcy, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania 
REŻYSERIA: Joachim Roenning, Espen Sandberg
W ROLACH GŁÓWNYCH: Pål Sverre Hagen, Anders Baasmo Christiansen, Tobias Santelmann
SCENARIUSZ: Petter Skavlan

Przepraszam za kiepską jakość wpisu, ale nie będę miała komputera do poniedziałku... Ten post stworzyłam w mobilnym bloggerze. ;/

Czekam na komentarze. Oglądaliście ten film? Przekonałam was czy nie bardzo?






16 komentarzy:

  1. Fajny blog, widzę że dopiero co założony, mam nadzieje że będzie tu wiele ciekawych wpisów to z chęcią będę zaglądał :) Obejrzenie dobrego filmu czy przeczytanie książki to jedna z moich ulubionych form spędzania wolnego czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, tak ledwo założony ;D Też lubię czytać, a najbardziej książki fantastyczne... W filmach jestem mniej wybredna ;)

      Usuń
    2. ja z książek to fantasy i horrory :) Jak dodać twojego bloga do obserwowanych? bo nie widzę że w widgetach jest tylko opcja obserwowania konta google + :/

      Usuń
    3. Jest aplikacja
      GOOGLE+ FOLLOWERS, powinno się udać. P.S cieszę się że chcesz dodać mój blog ;)

      Usuń
    4. A nie sory, już zmieniam teraz będzie obserwowanie bloga nie mnie ;D

      Usuń
  2. nie słyszałam jeszcze o tym filmie. Nawet fajny się wydaje :)

    http://werczill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nowy blog, ale bardzo fajny.
    Może okazać się przydatny, także czekam na następny post :)
    I tak, mnie przekonałaś, obejrzę ten film w wolnym czasie.

    Zapraszam: Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią wejdę na twój blog ;) Dzięki za komentarz. Cieszę się że Cię przekonałam ;)

      Usuń
  4. Nie oglądałam tego filmu. Może jak znajdę chwilę czasu to uda mi się nadrobić zaległości z filmami :)

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra recenzja! Thor był ciekawą osobowością, ciekawe, jak przeniesiono to na ekran. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam. Jest to film familijny, jednak jeśli człowiek oczekuje niewiadomo co, to nie jest to film dla niego. Film mi się podobał (jak prawie każdy) jednak nie ma rewelacji.

    http://experience-the-story-again.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze Ci powiem, że dowiedziałam się o tym filmie dopiero teraz, a opis i Twoja recenzja sprawiły, iż już notuję tytuł ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. To cieszę się bardzo ;) Takie komentarze to istne marzenie każdej blogerki ;))

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz daje motywacje do wystawiania kolejnych postów. Liczą się wszystkie, nawet te bąknięcia typu "spoko""fajny blog". Śmiało podawajcie linki do siebie, z przyjemnością wejdę ;)